Sprawdzone sposoby redukujące apetyt na słodycze

Sprawdzone sposoby redukujące apetyt na słodycze

Cukier jest nieodłącznym elementem naszej diety. Jest on obecny w naturalnej postaci w wielu produktach spożywczych, a także w formie przetworzonej w słodyczach. Zdecydowanie ten drugi rodzaj cukru nie jest korzystny dla naszego zdrowia. Niestety jego eliminacja z diety może być niezwykle trudnym procesem. W jaki sposób skutecznie zredukować łaknienie na słodycze?

Co się dzieje, gdy odstawiamy cukier?

W momencie spożycia cukrów prostych dochodzi do gwałtownego wzrostu glukozy we krwi. W celu jego obniżenia organizm produkuje insulinę, a to z kolei powoduje obniżenie poziomu serotoniny, tzw. hormonu szczęścia. Odpowiada ona za nasze dobre samopoczucie oraz odprężenie. W związku z powyższym, niemal każdy z nas odczuwa silny dyskomfort związany z odstawieniem cukru. Jednym z najbardziej frustrujących aspektów jego eliminacji jest ciągłe, uporczywe pragnienie na słodycze. Niektórzy z nas mają nawet wrażenie „uzależnienia” od słodyczy i typowe objawy towarzyszące odstawieniu innego nałogu, takie jak: nagłe napady złości, dekoncentracja, zimne poty, a nawet drżenie mięśni.
Niestety nie istnieje żadna „magiczna tabletka”, która sprawi, że łaknienie na słodkie rzeczy natychmiast zniknie. Są jednak sposoby, które łagodzą uporczywe objawy związane z odstawieniem cukru.
Skuteczne metody na powstrzymanie się od jedzenia słodyczy

Przede wszystkim, należy regularnie spożywać posiłki (5-6 dziennie) – najlepiej w odstępach, co trzy godziny. Im dłużej się głodzimy tym większy jest spadek cukru krążącego w naszej krwi, a to z kolei wiąże się z pobudzeniem apetytu na słodkie rzeczy.
Istotna jest również zdrowa dieta. Zbilansowane, smaczne jedzenie daje satysfakcję i czyni nas szczęśliwszymi ludźmi. Warto unikać produktów, które mogą powodować wzrost łaknienia na słodycze, tj. białe pieczywo, zwykły makaron oraz ziemniaki. Istotne jest również to, by w diecie znalazły się produkty pełnowartościowe, tj. chudy nabiał, ryby oraz dużo warzyw. Owoce również będą dobrym wyborem, należy jednak pamiętać o tym, aby sięgać po produkty o niskim indeksie glikemicznym, takie jak: truskawki, wiśnie, grejpfruty, gruszki, brzoskwinie oraz śliwki.
W pierwszym okresie odstawienia cukru należy szczególnie zwracać uwagę na spożywanie odpowiedniej ilości wody każdego dnia. Niekiedy bywa tak, że silne łaknienie na słodycze może być w rzeczywistości związane z odwodnieniem organizmu. W szczególności, że w tym przypadku często odczuwamy silne zmęczenie i większość z nas ma wtedy zakodowany w głowie zły nawyk sięgania po słodycze lub kofeinę.

W momencie odstawienia cukru z codziennej diety warto również usunąć z domu wszelkiego rodzaju słodycze. Czasem kupujemy czekoladę albo ciasteczka na wszelki wypadek, gdyby pojawili się niespodziewani goście. Niestety świadomość, że mamy słodkości w szafce często prowadzi do silnego łaknienia na cukier i w konsekwencji zjadamy wszystko sami. Z tego względu lepiej nie przechowywać słodyczy w domu i nie ćwiczyć w ten sposób silnej woli.
Warto pamiętać o tym, że po odstawieniu cukru najtrudniejsze są pierwsze tygodnie. Wtedy niezwykle skuteczne okazuje się uzmysłowienie sobie w jakim celu odstawiamy cukier i słodycze. W końcu to jedna z głównych przyczyn odpowiedzialnych za nadwagę i otyłość. Co więcej, odstawienie cukru to jedna z metod prewencji nowotworów. Czyż to nie najlepsza motywacja? Już po upływie 14 dni apetyt na słodycze znacząco spada.
Pierwsze etapy odstawienia słodyczy są niezwykle trudną drogą. Jednak wizualizacja korzyści z tego płynących jest niezwykle zachęcająca, aby rzeczywiście na zawsze odstawić cukier. W końcu dla każdego z nas bardzo ważne jest zdrowie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*